Algemene voorwaarden Praktijk VitaLife
Definities en Begrippen
- Praktijk VitaLife: de onderneming die de diensten aanbiedt, gevestigd te Achterveld 24, Vinkeveen, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 90416929.
- Zorgaanbieder: therapeut (natuurlijk persoon of rechtspersoon) die is aangesloten bij een of meerdere erkende beroepsorganisatie(s): CAT, GAT, VBAG en de RBCZ. De beroepsorganisatie ziet er op toe mijn werk als masseur/massagetherapeut op een verantwoorde wijze uitvoer. Ik handel volgens de richtlijnen zoals deze opgesteld zijn in de beroepscode van de beroepsvereniging.
- Cliënt/Klant: een natuurlijke of rechtspersoon die gebruik makt van de diensten van Praktijk VitaLife.
- Dienst: de door Praktijk VitaLife aangeboden dienst na uitdrukkelijke toestemming van cliënt welke binnen het opleidingsgebied, namelijk massage(therapie), vitaliteits- & leefstijlcoaching en orthomoleculair advies, liggen van deze praktijk.
Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van diensten door Praktijk VitaLife, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Aan een dergelijke uitdrukkelijke en schriftelijke overeengekomen afwijking kan opdrachtgever geen rechten ontlenen voor toekomstige overeenkomsten.
- Alle offertes en aanbiedingen van Praktijk VitaLife zijn vrijblijvend en geldig voor een periode van 14 dagen, tenzij anders vermeld. Offertes en aanbiedingen met kennelijke vergissingen of verschrijvingen zijn niet bindend voor Praktijk VitaLife.
- Alle aanbiedingen van de zorgaanbieder zijn vrijblijvend en herroepbaar, ook indien daarin een termijn is genoemd waarvoor het aanbod geldt. Bij mondelinge informatieverstrekking wordt een aanbod eerst geacht te zijn gedaan, zodra het schriftelijk door de zorgaanbieder is bevestigd.
Totstandkoming van de overeenkomst
- Een overeenkomst komt tot stand door een schriftelijke acceptatie van de prijsafspraak door de cliënt of een mondeling bevestigen. Indien de cliënt hierin wijzingen aanbrengt, dan komt de overeenkomst pas tot stand nadat de zorgaanbieder schriftelijk met die wijzingen heeft ingestemd.
- Een overeenkomst kan zowel een losse behandeling als een traject van een behandeling betreffen. Indien er na de eerste massage een vervolgafspraak wordt gemaakt, is er sprake van een behandeltraject.
- Praktijk VitaLife zal de dienst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren, in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap. Praktijk VitaLife heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting. Praktijk VitaLife is niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het door de klant beoogde resultaat.
Behandeling
- U kunt zonder verwijzing van een arts of specialist bij Praktijk VitaLife terecht. In bepaalde gevallen wordt de cliënt aangeraden zijn/haar behandelend arts of specialist te raadplegen alvorens een massage te ondergaan. Praktijk VitaLife kan te allen tijde beslissen de dienst niet door te laten gaan als blijkt dat de door cliënt opgegeven informatie reden geeft tot contra-indicatie.
- Voorafgaande aan de behandeling houd ik een intakegesprek met de cliënt. De cliënt is zelf verantwoordelijk voor het geven, gevraagd of ongevraagd, van de juiste (medische) informatie tijdens het behandelingstraject. Dat geldt ook voor eventuele wijzigingen ten aanzien van het medicijngebruik, gezondheid, zorgverzekering, huisarts, NAW gegevens et cetera. Indien de klant niet tijdig of niet behoorlijk voldoet aan zijn verplichtingen, heeft Praktijk VitaLife het recht om de uitvoering van de dienst op te schorten of te annuleren, zonder dat zij aansprakelijk is voor enige schade.
- Indien voor of tijdens een behandeltraject aanvullende informatie is vereist, zal Praktijk VitaLife contact opnemen met uw huisarts, ARBO-arts of andere specialist. Dit gaat altijd in samenspraak en overleg met u. Voor het opvragen van informatie vraagt Praktijk VitaLife u om toestemming.
- Wanneer andersoortige behandeling gewenst is, zal Praktijk VitaLife u doorverwijzen naar een andere zorginstelling of specialist.
- Bij ziekte vindt er geen vervanging plaats. De behandeling gaat dan niet door en wordt naar een andere datum/tijd verplaatst. Een andere mogelijkheid is dat u in overleg een vervangende therapeut wordt aangeboden voor de behandeling.
- In geval van langdurige ziekte wordt in overleg met u vervanging geregeld, of wordt de behandeling stopgezet.
Facturering, Betaling & waardevoucher
- De tarieven van de behandeling staan vermeld op de website. Voor een overzicht van tarieven kijkt u op www.praktijkvitalife.nl.
- De cliënt voldoet de betaling na afloop van de behandeling per pin, betaalverzoek of contant. De factuur krijgt u zo snel mogelijk toegestuurd via de e-mail of WhatsApp.
- Mocht betaling uitblijven dan zal een incassobureau worden ingeschakeld. Extra gemaakte kosten zullen aan u worden doorberekend.
- Een waardevoucher is niet inwisselbaar voor geld. Betaling hiervan vindt vooraf en volledig plaats. De waardevoucher kent een beperkte geldigheid die wordt aangegeven op de voucher.
- Praktijk VitaLife is gerechtigd ieder jaar de overeengekomen prijs te verhogen.
Annulering
Als een gemaakte afspraak om redenen niet nagekomen kan worden, zijn de volgende annuleringsvoorwaarden van kracht:
- Bij annulering tot 24 uur voor aanvang is de cliënt geen kosten verschuldigd.
- Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van een behandeling is de cliënt 100% van het bedrag voor de afspraak verschuldigd.
- Als Praktijk VitaLife een behandeling op verzoek van de cliënt verschuift naar een latere datum, is de cliënt bij verschuiven tot 24 uur voor aanvang van de afspraak geen kosten verschuldigd. Voor de afspraak binnen 24 uur voor aanvang van de afspraak het volledige bedrag.
- Indien annulering niet of te laat geschiedt, is de zorgaanbieder gerechtigd de betreffende dienst(en) in rekening te brengen onverkort het recht op betaling van alle in deze door hem/haar gemaakte kosten.
- De zorgaanbieder is in redelijkheid gerechtigd een reeds geplande afspraak te wijzigen.
De kosten van een annulering kunt u niet declareren bij uw zorgverzekeraar.
Annulering geeft u telefonisch, via WhatsApp of via e-mail door, waarbij de datum van het ontvangst bindend is.
Overmacht
Als Praktijk VitaLife haar verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig, of niet behoorlijk kan nakomen door oorzaken die haar niet kunnen worden toegerekend, zoals bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend): stagnatie in de reguliere gang van zaken binnen de organisatie van de zorgaanbieder, ziekte van een persoon belast met de uitvoering van de overeenkomst, etc., worden de verplichtingen van de zorgaanbieder opgeschort tot het moment waarop zij in staat is de verplichting alsnog na te komen.
Geheimhouding, dossiervoering en inzagerecht
- Praktijk VitaLife heeft een geheimhoudingsplicht en gaat zorgvuldig en vertrouwelijk om met uw dossier. Zij zal alle informatie betreffende de cliënt die zij verkrijgt bij de uitvoering van haar diensten vertrouwelijk behandelen en deze informatie niet aan derden ter hand stellen, behoudens en voor zover zorgaanbieder daartoe verplicht is of de zorgaanbieder toestemming heeft verkregen van de cliënt.
- Praktijk VitaLife zal rapportages over behandelingen op aanvraag van de cliënt verwerken en neemt daarbij de AVG in acht.
- De bewaartermijn voor cliëntendossiers en rapportages over behandelingen is 20 jaar.
- De bewaartermijn voor de administratie is 20 jaar.
Aansprakelijkheid
- Bij de uitvoering van de dienstverlening van de zorgaanbieder is sprake van een inspanningsverplichting.
- De zorgaanbieder geeft op geen enkele wijze een (geneeskundige) garantie af noch is zij op enige wijze aansprakelijk voor (medische) complicaties die zich ten tijde dan wel na uitvoering van de dienstverlening bij de cliënt voordoen, welke niet te wijten zijn aan een zwaarwegende toerekenbare tekortkoming van de zorgaanbieder.
- U bent zelf verantwoordelijk voor het geven, gevraagd of ongevraagd, van de juiste informatie tijdens het behandelingstraject. Als u vindt dat de behandeling niet helpt, u iets niet begrijpt of het ergens niet mee eens bent, dient u dit zelf aan te geven.
- Praktijk VitaLife is op geen enkele wijzen aansprakelijk voor gevolgschade.
- Praktijk VitaLife is niet aansprakelijk voor zover schade voortvloeit uit het feit dat de cliënt door de zorgaanbieder mondelingen of schriftelijke adviezen niet naar behoren heeft opgevolgd.
- De aansprakelijkheid van Praktijk VitaLife voor schade voortvloeiend uit de door haar verrichte diensten is beperkt tot maximaal de kosten van een behandeling.
- Praktijk VitaLife beperkt haar aansprakelijkheid in alle gevallen tot het in rekening gebrachte bedrag aan de cliënt, of tot maximaal het bedrag dat gedekt wordt door de afgesloten aansprakelijkheidsverzekering van de zorgaanbieder.
- Praktijk VitaLife is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de kwaliteit en samenstelling van de door haar geadviseerde hulpstukken, supplementen, medicijnen etc.
- Praktijk VitaLife is niet aansprakelijk voor materiële schade die u geleden heeft door het bezoeken van de praktijk. Dit geldt tevens voor zoekgeraakte spullen of beschadiging van uw materialen, tijdens of na een bezoek aan de praktijk of de parkeerplaats bij de praktijk.
Toepasselijk recht
Op alle overeenkomsten tussen Praktijk VitaLife en de cliënt is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Een bevoegde rechter in het arrondissement waar Praktijk VitaLife is gevestigd, kan alle geschillen ter zake of in verband met die rechtsverhouding beslechten.
Vinkeveen, 15-12-2024