Klachtenregeling
Sinds 1 januari 2017 moeten alle zorgverleners in Nederland voldoen aan eisen die in het kader van de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) worden gesteld. Ook mijn praktijk voldoet aan deze eisen.
Heb je een klacht over de behandeling? We proberen dit eerst samen te bespreken. Komen we er niet uit, dan kun je een onafhankelijke klachtenfunctionaris in schakelen. Deze persoon kan je helpen bij het verwoorden van je klacht, meedenken over oplossingen of ondersteuning bieden bij onvrede. De praktijk is hiervoor aangesloten bij Quasir. De therapeut heeft het recht om hiervan op de hoogte gesteld te worden.
Daarnaast is de praktijk aangesloten bij een erkende geschilleninstantie, Stichting Zorggeschil, en valt onder de onafhankelijke tuchtrechtspraak van de RBCZ. Meer informatie vind je op de website van mijn beroepsvereniging VBAG: https://vbag.nl/consument/klachten-en-geschillen/.
Vinkeveen
December 2024